Nie widać mnie, ale wszystko u mnie ok
Czas nauki zdalnej to trudny okres dla wszystkich - dorosłych i dzieci. Jednak to uczniowie mogą odczuwać go dotkliwiej. Odizolowani od rówieśników, zamknięci w domach przed ekranami laptopów/telefonów przeżywają trudne emocje. Podczas zdalnych lekcji większość uczniów nie chce włączyć kamery. Wychowawcom i nauczycielom trudniej jest dotrzeć do dzieci, gdy widzą tylko awatary lub ikonki z inicjałami dzieci. Skutkiem nauki on-line jest wycofywanie się niektórych z aktywności na lekcjach. Uczniów niestety nie widać i nie słychać. Wyłączona kamera powoduje, że nie wiemy czy u ucznia wszystko w porządku, jakie emocje przeżywa, czy ma jakieś problemy.
Uczniowie klasy 7b wzięli udział w akcji NIE WIDAĆ MNIE, ALE WSZYSTKO U MNIE OK. Polega ona na tym, że na godzinie wychowawczej uczniowie rysują na swoich dłoniach emotki lub buźki, które odzwierciedlają ich aktualne samopoczucie. Akcja ma pokazać jak dzieci się czują. W przypadku, gdy u któregoś z uczniów pojawia się smutna/ zła mina, lub wcale nie przyśle swojej pracy, należy indywidualnie popracować z uczniem/ uczennicą, aby pozytywnie wzmocnić dziecko. Rysowanie emotek jest wstępem do rozmowy o uczuciach, obawach towarzyszących tej niecodziennej sytuacji jaka niewątpliwie jest nauka zdalna i odseparowanie od rówieśników.
W tym trudnym czasie dbajmy o siebie i swoich bliskich. Szczególną uwagą otoczmy jednak nasze dzieci, które nie zawsze potrafią powiedzieć o nurtujących je problemach , obserwujmy je - czasami gesty lub/i rysunki powiedzą więcej niż słowa.